Privacy statement
Privacy statement van AVBI
adviesbureau voor bedrijfsidentiteit, gevestigd aan Dieselstraat 1b, 6716BC, Ede, is verantwoordelijk voor de verwerking van persoonsgegevens zoals weergegeven in deze privacyverklaring.
Contactgegevens:
Home
Dieselstraat 1b, 6716BC, Ede
0621699782
Gertjan van Ginkel is de Functionaris Gegevensbescherming van adviesbureau voor bedrijfsidentiteit Hij/zij is te bereiken via Gertjan@avbi.nl
Persoonsgegevens die wij verwerken
adviesbureau voor bedrijfsidentiteit verwerkt je persoonsgegevens doordat je gebruik maakt van onze diensten en/of omdat je deze gegevens zelf aan ons verstrekt.
Hieronder vind je een overzicht van de persoonsgegevens die wij verwerken:
– Voor- en achternaam
– Telefoonnummer
– Adresgegevens
– E-mailadres
– Bankrekeningnummer
Persoonsgegevens die wij verwerken
adviesbureau voor bedrijfsidentiteit verwerkt geen persoonsgegevens omdat op onze site geen persoonsgegevens achter gelaten kunnen worden. Ook gebruiken we geen social media plugins.
Bijzondere en/of gevoelige persoonsgegevens die wij verwerken
adviesbureau voor bedrijfsidentiteit verwerkt de volgende bijzondere en/of gevoelige persoonsgegevens van jou:
Bijzondere en/of gevoelige persoonsgegevens die wij verwerken
Onze website en/of dienst heeft niet de intentie gegevens te verzamelen over websitebezoekers die jonger zijn dan 16 jaar. Tenzij ze toestemming hebben van ouders of voogd. We kunnen echter niet controleren of een bezoeker ouder dan 16 is. Wij raden ouders dan ook aan betrokken te zijn bij de online activiteiten van hun kinderen, om zo te voorkomen dat er gegevens over kinderen verzameld worden zonder ouderlijke toestemming. Als je er van overtuigd bent dat wij zonder die toestemming persoonlijke gegevens hebben verzameld over een minderjarige, neem dan contact met ons op via gertjan@avbi.nl, dan verwijderen wij deze informatie.
Met welk doel en op basis van welke grondslag wij persoonsgegevens verwerken
adviesbureau voor bedrijfsidentiteit verwerkt jouw persoonsgegevens voor de volgende doelen:
– Het afhandelen van jouw betaling
– Verzenden van onze nieuwsbrief en/of reclamefolder
– Je te kunnen bellen of e-mailen indien dit nodig is om onze dienstverlening uit te kunnen voeren
– Je te informeren over wijzigingen van onze diensten en producten
– Om goederen en diensten bij je af te leveren
– adviesbureau voor bedrijfsidentiteit verwerkt ook persoonsgegevens als wij hier wettelijk toe verplicht zijn, zoals gegevens die wij nodig hebben voor onze belastingaangifte.
Hoe lang we persoonsgegevens bewaren
adviesbureau voor bedrijfsidentiteit bewaart je persoonsgegevens niet langer dan strikt nodig is om de doelen te realiseren waarvoor je gegevens worden verzameld. Wij hanteren de volgende bewaartermijnen voor de volgende (categorieën) van persoonsgegevens:
Volgens de belastingplicht bewaren wij de persoonsgegevens 7jr.
overige gevens worden na 5jr verwijderd
Delen van persoonsgegevens met derden
adviesbureau voor bedrijfsidentiteit verkoopt jouw gegevens niet aan derden en zal deze uitsluitend verstrekken indien dit nodig is voor de uitvoering van onze overeenkomst met jou of om te voldoen aan een wettelijke verplichting. Met bedrijven die jouw gegevens verwerken in onze opdracht, sluiten wij een bewerkersovereenkomst om te zorgen voor eenzelfde niveau van beveiliging en vertrouwelijkheid van jouw gegevens. adviesbureau voor bedrijfsidentiteit blijft verantwoordelijk voor deze verwerkingen.
Delen van persoonsgegevens met derden
adviesbureau voor bedrijfsidentiteit deelt jouw persoonsgegevens met verschillende derden als dit noodzakelijk is voor het uitvoeren van de overeenkomst en om te voldoen aan een eventuele wettelijke verplichting. Met bedrijven die je gegevens verwerken in onze opdracht, sluiten wij een verwerkersovereenkomst om te zorgen voor eenzelfde niveau van beveiliging en vertrouwelijkheid van jouw gegevens. adviesbureau voor bedrijfsidentiteit blijft verantwoordelijk voor deze verwerkingen. Daarnaast verstrekt adviesbureau voor bedrijfsidentiteit jouw persoonsgegevens aan andere derden. Dit doen wij alleen met jouw nadrukkelijke toestemming.
Delen van persoonsgegevens met derden
adviesbureau voor bedrijfsidentiteit verstrekt uitsluitend aan derden en alleen als dit nodig is voor de uitvoering van onze overeenkomst met jou of om te voldoen aan een wettelijke verplichting.
Cookies, of vergelijkbare technieken, die wij gebruiken
adviesbureau voor bedrijfsidentiteit gebruikt geen cookies of vergelijkbare technieken.
Gegevens inzien, aanpassen of verwijderen
Je hebt het recht om je persoonsgegevens in te zien, te corrigeren of te verwijderen. Daarnaast heb je het recht om je eventuele toestemming voor de gegevensverwerking in te trekken of bezwaar te maken tegen de verwerking van jouw persoonsgegevens door adviesbureau voor bedrijfsidentiteit en heb je het recht op gegevensoverdraagbaarheid. Dat betekent dat je bij ons een verzoek kan indienen om de persoonsgegevens die wij van jou beschikken in een computerbestand naar jou of een ander, door jou genoemde organisatie, te sturen.
Je kunt een verzoek tot inzage, correctie, verwijdering, gegevensoverdraging van je persoonsgegevens of verzoek tot intrekking van je toestemming of bezwaar op de verwerking van jouw persoonsgegevens sturen naar gertjan@avbi.nl.
Om er zeker van te zijn dat het verzoek tot inzage door jou is gedaan, vragen wij jou een kopie van je identiteitsbewijs met het verzoek mee te sturen. Maak in deze kopie je pasfoto, MRZ (machine readable zone, de strook met nummers onderaan het paspoort), paspoortnummer en Burgerservicenummer (BSN) zwart. Dit ter bescherming van je privacy. We reageren zo snel mogelijk, maar binnen vier weken, op jouw verzoek .
adviesbureau voor bedrijfsidentiteit wil je er tevens op wijzen dat je de mogelijkheid hebt om een klacht in te dienen bij de nationale toezichthouder, de Autoriteit Persoonsgegevens. Dat kan via de volgende link: https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/nl/contact-met-de-autoriteit-persoonsgegevens/tip-ons
Hoe wij persoonsgegevens beveiligen
adviesbureau voor bedrijfsidentiteit neemt de bescherming van jouw gegevens serieus en neemt passende maatregelen om misbruik, verlies, onbevoegde toegang, ongewenste openbaarmaking en ongeoorloofde wijziging tegen te gaan. Als jij het idee hebt dat jouw gegevens toch niet goed beveiligd zijn of er aanwijzingen zijn van misbruik, neem dan contact op met onze klantenservice of via gertjan@avbi.nl
Algemene voorwaarden
Algemene voorwaarden van AVBI
Artikel 1 – Definities
In deze Algemene Voorwaarden worden de hierna volgende termen in de navolgende betekenis gebruikt:
– Opdrachtnemer: G. van Ginkel h.o.d.n. AVBI en/of ………………………………
– Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf, of de natuurlijke persoon die handelt in de
uitoefening van beroep of bedrijf indien de betrokken overeenkomst geen verband houdt met de beroepsactiviteit van die natuurlijke
persoon.
– Opdrachtgever: de wederpartij van Opdrachtnemer.
– Overeenkomst: de overeenkomst tussen Opdrachtnemer en Opdrachtgever.
– Algemene Voorwaarden: de Algemene Voorwaarden van Opdrachtnemer.
– Schriftelijk(e): in geschrift of via een Elektronisch Communicatiemedium.
– Elektronisch Communicatiemedium: email, whatsapp, SMS, het contactformulier via de website van Opdrachtnemer, danwel een door
Opdrachtnemer gehanteerd electronisch communicatiemedium.
– Werkdag(en): maandag tot en met vrijdag met uitzondering van een algemeen ter plaatse van uitvoering of levering erkende, of door de
overheid dan wel bij of krachtens collectieve arbeidsovereenkomst voorgeschreven rust- of feestdag, de bouwvak vakantieperiode, danwel
een andere vakantie- of ADV dag en/of andere collectieve vrije dag.
Artikel 2 – Algemeen
1. Deze algemene voorwaarden (hierna te noemen: ‘Algemene Voorwaarden’) zijn van toepassing op alle aanbiedingen, offertes en
overeenkomsten, daaronder begrepen iedere vervolgopdracht of gewijzigde of aanvullende opdracht, alsmede op alle rechtsbetrekkingen
als gevolg daarvan of in verband daarmee, tussen Opdrachtnemer en Opdrachtgever.
2. Afwijkingen van de Algemene Voorwaarden kunnen alleen schriftelijk worden overeengekomen en gelden alleen voor de overeenkomst
waarbij deze afwijkingen zijn gemaakt.
3. De Algemene Voorwaarden worden bedongen ten behoeve van iedere derde die al dan niet in dienstverband bij de uitvoering van enige
overeenkomst door Opdrachtnemer wordt ingeschakeld of in verband daarmee aansprakelijk is of kan zijn.
4. Eventueel door de Opdrachtgever gehanteerde algemene voorwaarden worden door de Opdrachtnemer uitdrukkelijk op voorhand niet
van toepassing verklaard, tenzij partijen in de overeenkomst anders zijn overeengekomen.
5. Elke overeenkomst wordt aangegaan onder de ontbindende voorwaarde dat Opdrachtgever onvoldoende kredietwaardig blijkt te zijn
voor de geldelijke nakoming van de overeenkomst. In dit verband is Opdrachtnemer gerechtigd bij of na het sluiten van de overeenkomst
zekerheid van de Opdrachtgever te vorderen voor de nakoming van haar verplichtingen uit hoofde van de overeenkomst. Opdrachtnemer
is bij voormelde vordering gerechtigd tot opschorting van de opdracht voor zover Opdrachtgever daardoor niet onevenredig in zijn
belangen wordt geschaad, zulks ter beoordeling van Opdrachtnemer.
6. Indien één of meer van de bepalingen in de Algemene Voorwaarden nietig zijn of door rechterlijke tussenkomst vernietigd worden,
blijven de overige bepalingen van de Algemene Voorwaarden volledig van toepassing. Opdrachtnemer en Opdrachtgever zullen alsdan in
overleg treden om nieuwe bepalingen ter vervanging van de nietige c.q. vernietigde bepalingen overeen te komen, waarbij indien en voor
zoveel mogelijk het doel en de strekking van de oorspronkelijke bepalingen in acht worden genomen.
7. Een opdracht wordt uitsluitend aanvaard door Opdrachtnemer en namens haar uitgevoerd, ook indien het de uitdrukkelijke of stilzwijgende
bedoeling is dat een opdracht door een bepaalde persoon wordt uitgevoerd. In afwijking van de artikelen 7:404, 7:407 lid 2 en 7:409
van het Burgerlijk Wetboek zijn degenen die voor of ten behoeve van de Opdrachtnemer, al dan niet in dienstbetrekking, werkzaam zijn,
niet persoonlijk gebonden of aansprakelijk en eindigt de opdracht niet door hun dood, ook niet indien de opdracht is verleend met het oog
op een bepaalde persoon.
8. Indien opdrachtgever een vennootschap onder firma of maatschap is, of indien de overeenkomst met meerdere opdrachtgevers is
aangegaan, zijn de afzonderlijke vennoten, respectievelijk maten en opdrachtgevers voor tekortkomingen voortvloeiend uit de tussen
partijen gesloten overeenkomst hoofdelijk aansprakelijk jegens Opdrachtnemer.
9. Geschillen in en buiten rechte tussen Opdrachtgevers onderling worden niet in behandeling genomen, tenzij met uitdrukkelijke schriftelijke
toestemming van de betrokken partijen.
10. Cessie of verpanding van vorderingen op Opdrachtnemer door Opdrachtgever is uitgesloten.
11. Hetgeen Opdrachtnemer krachtens de overeenkomst aan Opdrachtgever verschuldigd is, is ongeacht het gewenste of behaalde
resultaat. Opdrachtnemer heeft ten aanzien van deze diensten uitsluitend een inspanningsverplichting en is nimmer aansprakelijk voor het
behalen of uitblijven van een bepaald resultaat.
Artikel 3 – Aanbieding en offertes
1. De door Opdrachtnemer gedane aanbiedingen en gemaakte offertes zijn vrijblijvend. Zij zijn geldig gedurende 30 dagen, tenzij in de
aanbieding of offerte anders is aangegeven. Opdrachtnemer is slechts aan aanbiedingen en offertes gebonden indien de aanvaarding
hiervan door de Opdrachtgever schriftelijk binnen deze geldigheidsduur wordt bevestigd.
2. De tarieven en prijzen in aanbiedingen en offertes zijn exclusief BTW, tenzij in de aanbieding of offerte anders is aangegeven.
Artikel 4 – Elektronische communicatie
1. Indien de Opdrachtgever gebruik maakt van een Elektronisch Communicatiemedium rust op de Opdrachtgever het risico van het gebruik
daarvan en is jegens Opdrachtnemer gehouden tot behoorlijke maatregelen ter voorkoming van onbedoeld en/of onrechtmatig gebruik
Adviesbureau voor
Bedrijfsidentiteit
van dat Elektronisch Communicatiemedium.
2. Indien de Opdrachtgever een Elektronisch Communicatiemedium gebruikt of beschikbaar heeft voor berichtenverkeer met Opdrachtnemer,
dan wordt de Opdrachtgever jegens Opdrachtnemer steeds vermoed de verzender danwel ontvanger van een bericht via dat
Elektronisch Communicatiemedium te zijn, behoudens tegenbewijs van de Opdrachtgever.
Artikel 5 – Aanvang en duur van de overeenkomst
1. De overeenkomst komt eerst tot stand en vangt aan op het moment dat de door Opdrachtgever voor akkoord ondertekende aanbieding
of offerte door Opdrachtnemer retour is ontvangen, danwel indien de Opdrachtgever anderszins akkoord geeft op de aanbieding of offerte
en de Opdrachtnemer start met de uitvoering van de werkzaamheden.
2. De overeenkomst wordt aangegaan voor bepaalde tijd, welke partijen uitdrukkelijk en schriftelijk zullen overeenkomen.
3. Tenzij sprake is van een overeenkomst inhoudende een abonnement of in de overeenkomst uitdrukkelijk iets anders is overeengekomen,
eindigt de overeenkomst van rechtswege na het verstrijken van de overeengekomen looptijd tenzij partijen uiterlijk één maand vóór het
einde van de contractperiode anders schriftelijk overeenkomen. De verlengde overeenkomst wordt onder dezelfde voorwaarden voortgezet,
tenzij daarvan door partijen schriftelijk is afgeweken.
4. Tenzij in de overeenkomst uitdrukkelijk iets anders is overeengekomen, wordt een overeenkomst inhoudende een abonnement na
afloop van de bij aanvang overeengekomen looptijd steeds stilzwijgend verlengd voor een looptijd van één jaar, tenzij de overeenkomst
uiterlijk twee maanden voor de (jaarlijkse) einddatum door Opdrachtgever schriftelijk wordt opgezegd of door Opdrachtgever schriftelijk
voor een andere aangeboden looptijd en/of andere voorwaarden wordt verlengd. De verlengde overeenkomst wordt onder dezelfde
voorwaarden voortgezet, tenzij daarvan door partijen schriftelijk is afgeweken.
5. Indien de overeenkomst niet wordt aangegaan voor bepaalde tijd, maar voor het verrichten van een bepaalde dienst, welke partijen
uitdrukkelijk en schriftelijk overeenkomen, eindigt de overeenkomst van rechtswege zodra de dienst is verricht.
Artikel 6 – Communicatie en bereikbaarheid
1. Opdrachtgever is gehouden om gedurende de overeenkomst of het abonnement goed bereikbaar te zijn voor Opdrachtnemer en om
Opdrachtgever zo spoedig mogelijk op de hoogte te stellen van eventuele (tijdelijk) verminderde bereikbaarheid en/of een wijziging van
contactgegevens, waaronder telefoonnummer en e-mailadres.
2. In het geval dat een beslissing die aan een termijn is gebonden vanwege de onbereikbaarheid van Opdrachtgever niet op tijd aan
Opdrachtgever kan worden voorgelegd, zal Opdrachtnemer naar eigen inzicht handelen. Opdrachtnemer aanvaardt geen enkel risico voor
gevolgen of kosten die daarmee eventueel zouden zijn gemoeid. Opdrachtnemer zal natuurlijk ook in een dergelijk geval de belangen van
Opdrachtgever zo goed mogelijk behartigen.
3. In het geval een betaling die aan een termijn is gebonden (bijv. griffierecht) niet tijdig door Opdrachtgever is betaald terwijl Opdrachtnemer
de kosten ruim van tevoren heeft aangekondigd en gefactureerd, komen de gevolgen (niet-ontvankelijk verklaring van uw rechtszaak)
en kosten daarvan geheel voor rekening en risico van Opdrachtgever.
Artikel 7 – Gegevens opdrachtgever
1. Opdrachtgever is gehouden gevraagd en ongevraagd alle gegevens en bescheiden, die Opdrachtnemer overeenkomstig zijn oordeel
nodig heeft voor het uitvoeren van de verleende opdracht of waarvan de Opdrachtgever redelijkerwijs behoort te begrijpen dat deze
noodzakelijk zijn voor het uitvoeren van de opdracht, tijdig – d.w.z. met inachtneming van de door Opdrachtnemer gestelde termijn – in de
door Opdrachtnemer gewenste vorm op de door Opdrachtnemer gewenste wijze ter beschikking van Opdrachtnemer te stellen.
2. De opdracht wordt uitgevoerd op basis van de door Opdrachtgever verstrekte mondelinge en schriftelijke informatie en bescheiden.
Opdrachtnemer aanvaardt geen aansprakelijkheid voor de gevolgen en kosten veroorzaakt door incorrecte of onvolledige informatieverstrekking
door Opdrachtgever.
3. Opdrachtnemer heeft het recht de uitvoering van de opdracht op te schorten tot het moment dat Opdrachtgever aan de in het eerste lid
genoemde verplichting heeft voldaan en heeft het recht de eventueel uit de vertraging voortvloeiende extra kosten volgens de gebruikelijke
tarieven aan Opdrachtgever in rekening te brengen.
Artikel 8 – Uitvoering opdracht
1. Opdrachtnemer zal de opdracht naar beste inzicht en vermogen en overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap uitvoeren.
2. Opdrachtnemer neemt met de overeenkomst een inspanningsverbintenis op zich en geeft derhalve geen garantie omtrent het bereiken
van het beoogde resultaat.
3. Opdrachtnemer bepaalt de wijze waarop de verleende opdracht wordt uitgevoerd. Opdrachtnemer zal zo mogelijk rekening houden met
tijdig aangegeven en verantwoorde wensen van Opdrachtgever omtrent de uitvoering van de opdracht.
4. Opdrachtnemer is ook gerechtigd om delen van de opdracht namens de Opdrachtgever uit te besteden aan derden. Opdrachtnemer
treedt in dat geval op als bemiddelaar en heeft recht op een provisie uit hoofde van de door bemiddeling tot stand gebrachte overeenkomst.
Deze provisie bedraagt 25% van de contractswaarde exclusief btw.
5. Indien en voor zover een goede uitvoering van de overeenkomst dit vereist, heeft Opdrachtnemer het recht bepaalde werkzaamheden te
laten verrichten door derden. Opdrachtnemer zal over het inschakelen van derden, indien dit redelijkerwijs mogelijk is, met Opdrachtgever
overleggen en in ieder geval bij de selectie van derden de nodige zorgvuldigheid in acht nemen. Indien derden worden ingeschakeld ter
uitvoering van een Opdracht of een daarmee samenhangend advies, dan is Opdrachtnemer gerechtigd deze kosten door te belasten aan
de Opdrachtgever.
6. Behoudens partijen anders schriftelijk zijn overeengekomen, gelden de aanspraken op grond van de door de Opdrachtgever verleende
opdracht aan de Opdrachtnemer uitsluitend ten aanzien van de Opdrachtgever en dus niet ten aanzien van de aan de Opdrachtgever
gelieerde ondernemingen. Tenzij dat door de Opdrachtnemer uitdrukkelijk en schriftelijk is aanvaard, mogen anderen dan de Opdrachtgever
niet op het resultaat van de voor de Opdrachtgever verrichtte werkzaamheden of de uitvoering daarvan afgaan en kunnen zij daaraan
geen rechten ontlenen.
Artikel 9 – Wijziging van de opdracht/ overeenkomst
1. Indien tijdens de uitvoering van de overeenkomst blijkt dat het voor een behoorlijke uitvoering noodzakelijk is de opdracht te wijzigen of
aan te vullen en/of de looptijd van de overeenkomst te wijzigen, zullen partijen tijdig en in onderling overleg de overeenkomst dienovereenkomstig
aanpassen.
2. Opdrachtnemer zal bij de in onderling overleg overeengekomen aanpassing van de overeenkomst aangeven in hoeverre dit een wijziging
van het (vaste) honorarium tot gevolg heeft.
Artikel 10 – Geheimhouding
1. Beide partijen zijn verplicht tot geheimhouding van de verkregen resultaten door verwerking van de door Opdrachtgever ter beschikking
gestelde vertrouwelijke informatie. Informatie geldt als vertrouwelijk als dit door de andere partij is medegedeeld of als dit voortvloeit uit de
aard van de informatie. Deze geheimhouding geldt niet voor zover wettelijke bepalingen of beroepsregels Opdrachtnemer een informatieplicht
opleggen.
2. Opdrachtnemer is gerechtigd de na bewerking verkregen resultaten, mits die resultaten niet te herleiden zijn tot individuele Opdrachtgevers,
aan te wenden voor statistische of vergelijkende doeleinden.
3. Opdrachtgever verleent Opdrachtnemer toestemming bij de communicatie gebruik te maken van alle op dat moment gebruikelijke
communicatiemiddelen, in het bijzonder ook het internet.
Artikel 11 – Termijnen
1. Leverings- of opleveringstermijnen zijn indicatief en geven de Opdrachtgever bij overschrijding ervan geen recht op ontbinding of
schadevergoeding, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.
2. Vorderingsrechten en andere bevoegdheden van de Opdrachtgever uit welke hoofde ook jegens Opdrachtnemer en/of diens hulppersonen
in verband met een overeenkomst of uit hoofde van onrechtmatige daad vervallen door verloop van één jaar na het moment waarop
de Opdrachtgever bekend werd of redelijkerwijs bekend kon zijn met het bestaan van deze rechten en/of bevoegdheden.
3. In afwijking van lid 2 geldt voor de Opdrachtgever die handelt in de hoedanigheid van Consument een verjaringstermijn van een jaar.
4. Stuitingshandelingen kunnen uitsluitend geschieden middels aangetekende brief of middels deurwaardersexploot.
Artikel 12 – Intellectueel eigendom
1. Het is Opdrachtgever zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Opdrachtnemer niet toegestaan door Opdrachtnemer
geproduceerde producten, waaronder begrepen rapporten, adviezen, ontwerpen, (model)contracten, en andere geestesproducten al dan
niet met inschakeling van derden te verveelvoudigen, te openbaren, te exploiteren, of ter kennis te brengen aan derden. Dit verbod geldt
niet voor het eigen gebruik van Opdrachtgever van de stukken voor zijn eigen onderneming (ondernemingen die behoren tot de groep
waartoe Opdrachtgever behoort niet daaronder begrepen).
2. Opdrachtnemer behoudt zich het recht voor de door de uitvoering van de werkzaamheden toegenomen kennis voor andere doeleinden
te gebruiken, onder de uitdrukkelijke voorwaarde dat hierbij geen vertrouwelijke informatie ter kennis van derden wordt gebracht.
Artikel 13 – Overmacht
1. Partijen zijn niet gehouden tot het nakomen van enige verplichting, indien zij daartoe gehinderd worden als gevolg van een omstandigheid
die niet is te wijten aan schuld, en noch krachtens de wet, een rechtshandeling of in het verkeer geldende opvattingen voor hun
rekening komt.
2. Onder overmacht wordt in deze Algemene Voorwaarden in ieder geval begrepen doch niet beperkt tot (dreiging of gevolgen van): oorlog,
oorlogsgevaar, burgeroorlog, oproer, onlusten, terrorisme, werkstaking, bedrijfsbezetting, uitsluiting, brand, milieu- en waterschade,
overstroming, overheidsmaatregelen, storingen in de levering van energie en bedrijfsbenodigdheden, bouwstop, onbeschikbaarheid van
hulppersonen of machines, plotselinge arbeidsongeschiktheid van werknemers, epidemie, pandemie, storingen in het computernetwerk,
onwerkbare dagen, werkstaking, onwerkbaar weer (zulks ter beoordeling van Opdrachtnemer) en overige gebeurtenissen welke kunnen
leiden tot stagnatie in de geregelde gang van zaken binnen een kantoor en die niet in redelijkheid voor rekening of risico komen van
Opdrachtnemer, worden die verplichtingen opgeschort tot het moment dat Opdrachtnemer alsnog in staat is op de overeengekomen wijze
na te komen, zonder dat Opdrachtnemer in verzuim raakt ten aanzien van de nakoming van haar verplichtingen en zonder dat zij tot enige
schadevergoeding kan worden gehouden.
3. Opdrachtnemer heeft ook het recht zich op overmacht te beroepen, indien de omstandigheid die (verdere) nakoming verhindert,
intreedt nadat Opdrachtnemer zijn verbintenis had moeten nakomen.
4. Partijen kunnen gedurende de periode dat de overmacht voortduurt de verplichtingen uit de Overeenkomst opschorten. Indien deze
periode langer duurt dan twee maanden is ieder der partijen gerechtigd de Overeenkomst te ontbinden, zonder verplichting tot vergoeding
van schade aan de andere partij.
5. Voor zoveel Opdrachtnemer ten tijde van het intreden van overmacht inmiddels gedeeltelijk zijn verplichtingen uit de Overeenkomst is
nagekomen of deze zal kunnen nakomen, is artikel 17 lid 4 van overeenkomstige toepassing.
Artikel 14 – Honorarium
1. Partijen kunnen bij het tot stand komen van de overeenkomst diverse vormen van vergoeding afspreken die in de overeenkomst worden
vastgelegd.
2. Het honorarium van Opdrachtnemer is niet afhankelijk van de uitkomst van de verleende opdracht en is verschuldigd naar mate door
Opdrachtnemer werkzaamheden ten behoeve van Opdrachtgever zijn verricht dan wel volgens in de overeenkomst afgesproken termijnen.
3. Te allen tijde kan Opdrachtnemer een (al dan niet aanvullend) voorschot vragen voor het honorarium en de niet in het honorarium
begrepen kosten, welk voorschot zo spoedig mogelijk in rekening wordt gebracht aan Opdrachtgever.
4. Het honorarium en de niet in het honorarium inbegrepen kosten zijn exclusief BTW. Ze worden bij de Opdrachtgever in rekening
gebracht vermeerderd met de eventueel verschuldigde omzetbelasting.
5. De Opdrachtgever is gerechtigd om het honorarium in lopende overeenkomsten jaarlijks per 1 januari te verhogen conform de ConsumentenPrijsIndex
(CBS). Indien de indexatie lijdt tot verlaging dan blijft het honorarium ongewijzigd.
Artikel 15 – Betaling
1. Betaling dient te geschieden binnen 14 dagen na factuurdatum, op een door Opdrachtnemer aan te geven wijze in de valuta waarin is
gefactureerd.
2. Opdrachtgever dient eventuele bezwaren tegen de factuur van Opdrachtnemer binnen 8 dagen na factuurdatum Schriftelijk kenbaar te
maken aan Opdrachtnemer, bij gebreke waarvan Opdrachtgever geacht wordt te hebben ingestemd met de factuur en het factuurbedrag.
Bezwaren tegen de factuur schorten de betalingsverplichting niet op.
3. De Opdrachtgever raakt direct in verzuim door het enkel verstrijken van een betalingstermijn. De Opdrachtgever raakt na het verstrijken
van een betalingstermijn een contractuele rente verschuldigd van 1% per maand, tenzij de wettelijke (handels)rente hoger is in welk geval
de wettelijke (handels)rente geldt. Voor Opdrachtgevers die niet handelen in de uitoefening van beroep en/of bedrijf geldt een contractuele
rente van 0,70% per maand. De rente over het opeisbaar bedrag zal worden berekend vanaf het moment dat Opdrachtgever in verzuim is
tot het moment van voldoening van het volledige bedrag.
4. In geval van fusie, vervreemding van (een deel van) de onderneming, liquidatie, (aanvraag van) faillissement, (conservatoir) beslag of
(aanvraag van) surseance van betaling, belangrijke wijzigingen in de bedrijfsleiding van de Opdrachtgever zijn de vorderingen van Opdrachtnemer
op de Opdrachtgever direct opeisbaar.
Artikel 16 – Aansprakelijkheid
1. De Opdrachtgever is jegens Opdrachtnemer gehouden het werk en zijn (on)roerende goederen en/of hulppersonen te verzekeren en
verzekerd te houden tegen schade, verlies en/of diefstal.
2. De aansprakelijkheid van Opdrachtnemer is beperkt tot het bedrag dat onder de door Opdrachtgever afgesloten verzekering wordt
uitgekeerd. Indien de verzekeraar niet tot uitkering overgaat of indien het voorval niet onder de verzekering valt, is de aansprakelijkheid van
Opdrachtnemer beperkt tot een bedrag ter grote van 15% van de gefactureerde en betaalde aanneemsom of prijs. De totale aansprakelijkheid
van Opdrachtnemer jegens de betrokken Opdrachtgever(s) bedraagt in geen geval meer dan € 2.000,-.
2. Opdrachtnemer is nimmer aansprakelijk voor indirecte schade, daaronder begrepen gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen
en schade door bedrijfsstagnatie.
3. De maximumbedragen in dit artikel gelden niet indien de schade is ontstaan door opzet of bewuste roekeloosheid van de bedrijfsleiding
van Opdrachtnemer.
4. Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor schade van welke aard dan ook, die ontstaat doordat of nadat Opdrachtgever het werk na
oplevering in gebruik heeft genomen, heeft bewerkt of verwerkt, aan derden heeft geleverd, respectievelijk in gebruik heeft doen nemen,
heeft doen bewerken of verwerken of aan derden heeft doen leveren.
5. Iedere beperking of uitsluiting van aansprakelijkheid in deze Algemene Voorwaarden kan ook door (toe)leveranciers of hulppersonen van
Opdrachtnemer worden ingeroepen jegens de Opdrachtgever.
Artikel 17 – Opzegging
1. Opdrachtnemer kan in geval van liquidatie, faillissement, ontbinding, feitelijke bedrijfsbeëindiging en surseance van betaling van
Opdrachtgever de overeenkomst met onmiddellijke ingang zonder opgaaf van redenen beëindigen, een en ander onder voorbehoud van
rechten.
2. Opdrachtnemer heeft het recht de overeenkomst met onmiddellijke ingang en zonder rechterlijke tussenkomst te beëindigen indien
Opdrachtgever tekortschiet in de nakoming van de overeenkomst en de in deze Algemene Voorwaarden vastgelegde verplichtingen, tenzij
Opdrachtgever, na daartoe schriftelijk te zijn gemaand, zijn verplichtingen binnen 14 dagen na verzending van deze aanmaning alsnog
nakomt.
3. Opzegging dient schriftelijk te geschieden.
4. Indien de overeenkomst eindigt voordat de Opdracht of overeengekomen tijd of periode is voltooid, is de Opdrachtgever een vergoeding
verschuldigd aan de Opdrachtnemer. Deze vergoeding bestaat uit:
a. onderhanden werk
b. een compensatie voor iedere maand of gedeelte daarvan dat de overeenkomst eerder dan overeengekomen eindigt, een vergoeding
gelijk aan het gemiddelde bedrag dat in de zes maanden voor opzegging werd gefactureerd, met een minimum van duizend euro exclusief
btw per maand.
c. de reeds gemaakte en/of nog te maken kosten van de Opdrachtnemer, waaronder de (extra) kosten van inhuur en/of afkoop van derden
die werden ingeschakeld bij de opdracht.
De vergoeding direct opeisbaar.
5. Indien Opdrachtnemer de overeenkomst opzegt krachtens de in het eerste en/of tweede lid genoemde redenen, is Opdrachtnemer
jegens de Opdrachtgever niet tot enige schadevergoeding gehouden.
Artikel 18 – Opschortingsrecht
1. Opdrachtnemer is bevoegd de nakoming van al zijn verplichtingen op te schorten, waaronder begrepen de uitvoering van werkzaamheden
en de afgifte van bescheiden of andere zaken aan Opdrachtgever of derden, tot het moment dat alle opeisbare vorderingen op
Opdrachtgever volledig zijn voldaan, tenzij dit voor Opdrachtgever onaanvaardbare risico’s meebrengt. Opdrachtnemer is niet aansprakelijk
voor eventueel uit een dergelijke opschorting voortvloeiende schade, van welke aard ook,
voor Opdrachtgever of derden.
2. Het bepaalde in het eerste lid is niet van toepassing op zaken of bescheiden van
Opdrachtgever die nog geen bewerking door Opdrachtnemer hebben ondergaan.
Artikel 19 – Slotbepalingen
1. De Opdrachtnemer is gerechtigd de rechten en verplichtingen uit hoofde van de overeenkomst en/of andere rechtsverhoudingen over te
dragen onder bijzondere titel aan derden. De Opdrachtnemer stemt hiermee reeds nu voor alsdan in.
2. Opdrachtnemer is bevoegd wijzigingen in deze Algemene Voorwaarden aan te brengen. De wijzigingen treden in werking op het
aangekondigde tijdstip van inwerkingtreding. De voormelde wijzigingen hebben geen invloed op de tijdens de inwerkingtreding lopende
overeenkomsten, tenzij partijen anders overeenkomen.
3. Op elke overeenkomst tussen Opdrachtnemer en Opdrachtgever is het Nederlandse recht van toepassing.
4. Elk geschil tussen Opdrachtgever en Opdrachtnemer, dat mocht ontstaan naar aanleiding van of samenhangen met de uitvoering van
een overeenkomst of andere rechtsverhouding tussen partijen, wordt voorgelegd aan de bevoegde Nederlandse rechter.
Deze Algemene Voorwaarden treden in werking op 1 november 2022.
Staat uw vraag er niet tussen? Laat het ons weten.